responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : پژوهشي در زندگي امام سجاد (ع ) نویسنده : الخامنئي، السيد علي    جلد : 1  صفحه : 3

اريدان امر بالمعروف و انهى عن المنكر و اسير بسيره جدى و ابى على بن ابيطالب ( ع )

اراده دارم امر بمعروف و نهى از منكر كنم . و سنت و قانون جدم رسول خدا ( ص ) و راه و رسم پدرم على بن ابيطالب را احياء و زنده نمايم .

از اين جمله بخوبى ميتوان استفاده كرد كه سيره و روش حضرت امام حسين ( ع ) همان سيره و روش پيغمبر اكرم ( ص ) و على ابن ابيطالب ( ع ) است . سيره امام مجتبى ( ع ) نيز همان سيره است , سيره امام سجاد ( ع ) همان سيره است . همينطور تا ميرسد به وجود مقدس حضرت حجة ابن الحسن المهدى ارواح العالمين له الفدا كه همه همان سيره نبوى ( ص ) را دارا بودند .

اگر چه شناخت وجود مقدس ائمه معصومين عليهم السلام از عهده افراد بر جسته و عاليرتبه , اعم از عرفا و فيلسوفان و مورخين و دانشمندان و متفكرين و . . . خارج است تا چه رسد به ما تهى دستان و از راه بدور ماندگان . لكن هر كس باندازه معرفتش لازم است در جهت شناسائى و شناساندن سيره آنان كه در نتيجه شناخت شخصيتشان ميباشد كوشش كرده و لحظه اى از پاى ننشيند .

در معرفى آنان چاره اى نيست جز اينكه : اولا متوسل به كلام خداى تبارك و تعالى شده و قرآن كريم را نسب العين خود سازيم و آياتى كه در شأن معصومين عليهم السلام است مورد دقت قرار دهيم . ثانيا به سخنان گهر بار آنان نظرى عميق بيفكنيم . كه بهترين وسيله در جهت معرفى آنان و شناخت شخصيتشان ميباشد .

آشنائى سيره و شخصيت با امام چهارمين , حجة الله فى الارضين حضرت زين العابدين على بن الحسين , سيد سجاد سلام الله و صلواته عليه و روحى و ارواح العالمين له الفدا كه اين كتاب در شرح زندگى آنحضرت است خارج از منظور ما نيست . درباره ابعاد شخصيت و سيره اين امام بزرگوار كمتر سخن گفته شده و كمتر كتابى بدست تأليف سپرده شده است .

خداى را شكر كه دعاهاى مأثور از آنحضرت صحيفه اى را در بر گرفته و هم اكنون در دسترس و مورد توجه عبادالله است . و عنوان معروف كتاب صحيفه سجاديه منسوب به آن زينت عبادت كنندگان است .

اين كتاب نورانى و كلام امام العارفين هميشه مورد نظر و دقت اهل يقين و صلحا و عابدين و عارفين بوده است .

نام کتاب : پژوهشي در زندگي امام سجاد (ع ) نویسنده : الخامنئي، السيد علي    جلد : 1  صفحه : 3
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست