جواب: بهتر است آنها را بدون وضو مسّ نكنند، بلى اگر مس
آنها مستلزم هتك و بىاحترامى باشد جايز نيست.
سؤال 184: آيا اسم مشتمل بر كلمه (اللّه) مانند عبد اللّه و
حبيب اللّه و امثال آن را مىتوان بدون وضو مسّ كرد و همچنين براى زنانى كه وضو
ندارند و گردنبندى كه روى آن كلمه مباركه اللّه نقش بسته به گردن مىآويزند و گاهى
لفظ اللّه روى بدنشان قرار مىگيرد چگونه است؟ و نيز اسم پيامبران و ائمه عليهم
السّلام چطور؟
جواب: خوب است اسم خداوند متعال را به هر نحو و در هركجا و
به هر زبانى كه نوشته شده بدون وضو مسح نكنند. يعنى جايى از بدن را بدون وضو به
آنها نرسانند و همچنين است اسامى پيامبران و ائمه عليهم السّلام ولى اگر هتك و
بىاحترامى باشد جايز نيست.
سؤال 185: دست كشيدن بر كلماتى نظير ابليس و غير آن كه در
قرآن وجود دارد، بدون وضو و طهارت جايز است يا خير؟
جواب: در صورتى كه بعنوان قرآن و حكايت از آن باشد جايز
نيست.
سؤال 186: آيا جايز است شخص جنب در حال جنابت، دست روى آرم
جمهورى اسلامى، يا چيزهاى ديگرى كه اسم خدا روى آنها نقش شده، بگذارد؟ اسكناسها و
بليطها كه كلمة اللّه روى آن چاپ شده چطور؟ اسامى ائمه عليهم السّلام و پيامبران
چه حكمى دارد؟
جواب: بر جنب حرام است كه جايى از بدن خود را به اسم خدا
برساند و بنابر احتياط واجب اسامى پيامبران و ائمه عليهم السّلام هم حكم اسم خدا
را دارند و فرق بين موارد نيست.
سؤال 187: زن حائض است و گردنبند او با نقش اللّه مىباشد
كه گاهى بىاختيار روى بدنش قرار مىگيرد، آيا جايز است چنين گردنبندى را گردن
كند؟
جواب: اگر مىداند اسم خدا به بدنش تماس پيدا مىكند جايز
نيست.
سؤال 188: كسانى كه اسماء جلاله و آياتى از قرآن را بر روى
بدن خود خالكوبى كردهاند