همانطور
كه اثبات آيات قرآن، لازم است به دليل قطعى و علمى باشد و به مجرد خبر واحد
نمىتوان اثبات نمود كه آيهاى از قرآن شريف است، همچنين در مسئله تحريف بايد
قائلين به آن، دليل قطعى و علمى اقامه نمايند. به عبارت ديگر وقتى خبر واحد و
امثال آن از ادله ظنى را در اعتقاديات كافي نمىدانيم در مسئله قرآن كه مهمترين
مدرك و دليل است به هيچ وجهى خبر واحد نمىتواند آيهاى را نفى يا اثبات كند. لذا
مرحوم شيخ طوسى در مقدمه تبيان فرموده است رواياتى كه دلالت بر تحريف دارند همه
خبر واحد هستند و چون خبر واحد مفيد علم نيست در مسئله تحريف مفيد قائده نخواهد
بود، و مراد ايشان آن است كه اين مسئله از مسائلى است كه در آن علم معتبر است.