نگارنده با كاوش ناچيز خود بر فتاواى ديگرى نيز كه در آن دو كتاب وارد نشده دست يافته و همگى را در رساله خاصى كه به زبان عربى نگاشته گرد آورده است.
حتى مفتى سابق عربستان سعودى و «عبدالعزيز بن باز» نيز بر اين خيل پيوسته و صريحاً به استحباب زيارت قبر مطهر پيامبر اسلام (صلى الله عليه وآله وسلم)فتوا داده است.[2]
نقل سخن عالمان فوق، از گنجايش اين نوشته وحوصله خوانندگان بيرون است ولذا، نمونهوار، به سخنان برخى از آنان اكتفا مى كنيم:
1. ابو عبد اللّه حليمى جرجانى شافعى(م403هـ) پس از آنكه درباره تعظيم و تكريم پيامبر اسلام سخن مى گويد يادآور مى شود كه تعظيم او امروز، زيارت مرقد شريف اوست.[3]
2. ابو الحسن ماوردى (م 450) مى نويسد:راهنماى حجّ پس ازپايان مراسم، كاروان را به راه مدينه سوق دهد تا زائران ميان دو زيارت: زيارت خانه خدا و زيارت قبر رسول خدا ،جمع كنند. واز اين طريق حرمت پيامبر (صلى الله عليه وآله وسلم)را رعايت كرده و حقوق اطاعت او را ادا كنند. زيارت قبر پيامبر، جزء فريضه حج نيست امّا از مستحبات به شمار مى رود.[4]
3. غزالى (متوفاى 505) درباره زيارت قبر پيامبر به صورت گسترده
[1] الغدير: 5/109ـ 125. [2] . جريدة«الجزيرة» مورخ 24 ذى القعدة سال 1411، شماره 6826. [3] . شفاء السقام:65 نقل از المنهاج في شعب الايمان. [4] . الأحكام السلطانية:109، دار الفكر، بيروت.
نام کتاب : وهابيت، مبانى فكرى و كارنامه عملى نویسنده : سبحانى، شیخ جعفر جلد : 1 صفحه : 119