نام کتاب : در بارگاه نور نویسنده : صديق، ناصر الدين جلد : 1 صفحه : 120
آيا مى توان رفتار اين دو پيامبر گرامى را، از چهار چوب توحيد و پرستش خدا خارج دانست ؟!!
2 ـ دانشمندان اسلامى برآنند كه پيامبر گرامى اسلام، به هنگام طواف خانه خدا، حجر الاسود را استلام مى نمود و مى بوسيد.
بخارى در صحيح خود مى گويد: مردى از عبدالله بن عمر در باره استلام حجر سئوال كرد، واو در پاسخ گفت:
«رََأيْتُ رَسُولَ الّلهِِ (صلى الله عليه وآله وسلم) يَسْتَلِمُهُ ويُقبلُهُ » .[1]
«پيامبـر را مشاهده كردم كه (حجـر الاسـود) را استلام مى نمود و مى بوسيد».
درحالى كه اگر لمس كردن و يا بوسيدن سنگى، شرك به خدا بود، هرگز پيامبر( كه منادى توحيد است)،. به چنين كارى دست نمى زد.
3 ـ دركتب روائى اسلامى ودرميان كتاب هاى تاريخ، روايات انبوهى در مورد تبرك جستن صحابه پيامبر به آثار آن حضرت ـ مانند لباس، آب وضو، ظرف آب و غير آنها ـ به چشم مى خورد كه با مراجعه به آن.ها، كوچكترين ترديدى درمشروعيت وپسنديده بودن آن ، باقى نمى ماند.
به عنوان مثال برخى از آنها را در اينجا ياد آ ور مى شويم:
الف ـ بخارى در صحيح خود، در ضمن روايتى طولانى كه شرح
[1] صحيح بخارى، جزء2، كتاب الحج، باب تقبيل الحجر، ص 151 ـ 152، چاپ مصر.
نام کتاب : در بارگاه نور نویسنده : صديق، ناصر الدين جلد : 1 صفحه : 120