responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 1  صفحه : 183

فَلا یُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذابُ وَ لا هُمْ یُنْصَرُونَ به نظرم «العذاب» اشاره به عذاب دنیا و آخرت هر دو است ناگفته نماند تا علت باقی است عذاب در دنیا و آخرت هم چنان باقی است مگر آنکه علت عذاب از بین برود می‌شود گفت که: «العذاب راجع به عذاب آخرت است که سبک نخواهد شد و آنها را یاری و یاوری که کمک کند نخواهد بود یهود به شفاعت عقیده دارد در کتاب تلمود ص 385 نوشته: ابراهیم خلیل در مدخل جهنم می‌نشیند و نمی‌گذارد که هیچ فرد یهودی ختنه شده‌ای بدانجا فرود آید ... کلمه وَ لا هُمْ یُنْصَرُونَ ظاهرا برای آن است که چنین کسان را شفاعت نخواهد رسید. چنان که ذیل عبارت تلمود نیز دلالت دارد.

نکته‌ها

این آیات و مسلمانان:

می‌گویند: اقبال لاهوری را استادش گفت:
قرآن بخوان روزی دید اقبال کتابی مطالعه می‌کند گفت: اقبال چه کتابی می‌خوانی؟ گفت:
قرآن می‌خوانم.
استاد گفت: بخوان ولی هر آیه را که می‌خوانی چنان دان که هم اکنون بر خود تو نازل می‌شود. آری مهم آن نیست که قرآن بخوانیم و شأن نزول بدانیم، بلکه مهم آنست که بدانیم این آیات در زندگی امروز چطور پیاده می‌شوند و باید از آنها چه نتیجه‌ای اخذ بکنیم. آیات چهارگانه راجع به یهود است ما مسلمانان نیز به حکم اسلام به دستورهای مثبت و منفی آیات فوق مأموریم و سزای مخالفت در کمین ما نیز هست مگر مسلمانان خِزْیٌ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا ندارند؟! مگر مسلمانان آخرت را در مقابل دنیا نداده‌اند؟! مگر دول مسلمان زیردست استعمارگران شرق و غرب نیستند مگر ...
و مگر ...

نام کتاب : تفسيراحسن‌الحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر    جلد : 1  صفحه : 183
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست