responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : داستان ياران نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 1  صفحه : 60

عزيز مى‌كند كه همه اديان و مذاهب او را منتسب به خود مى‌كنند به هر حال، با توجّه به اين كه پادشاه حاكم بر مردم آن زمان مسيحى بود. مسيحيان غلبه كردند و كليسايى در آن‌جا ساخته شد.

وهابى‌هاى نادان و تندرو به شيعيان اشكال مى‌كنند كه چرا شما بر مزار و قبور امامان و بزرگان دينتان گنبد و بارگاه مى‌سازيد؟ ما از آنها مى‌پرسيم: اگر اين كار اشكال دارد چرا بر مدفن اصحاب كهف، كليسا و عبادتگاه ساخته شد؟ بنابراين، ساختن عبادتگاه در كنار قبور پيامبران، امامان، صالحان و اولياء اللَّه هيچ اشكالى ندارد. راستى اگر واقعاً ساختن گنبد و بارگاه بر قبور امامان و پيامبران شرك و بت‌پرستى است و بدين جهت گنبد و بارگاه امامان مظلوم بقيع را ويران كرده‌ايد، چرا گنبد و بارگاه پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله را خراب نمى‌كنيد؟ آيا شرك و بت‌پرستى استثنا هم دارد؟ اين سؤال را مكرّر از وهابى‌ها پرسيده‌ايم، امّا هيچ‌گاه جواب قانع‌كننده‌اى نداشته‌اند. بعضى از آنها كه خيلى وقيح و بى‌شرمند مى‌گويند: هنور قدرت بر اين كار پيدا نكرده‌ايم هر زمان قدرت پيدا كنيم آن را هم خراب خواهيم كرد!

تعداد اصحاب كهف‌

خداوند متعال در آيه 22 در مورد عدد اصحاب كهف مى‌فرمايد:

« «سَيَقُولُونَ ثَلَاثَةٌ رَّابِعُهُمْ كَلْبُهُمْ وَيَقُولُونَ خَمْسَةٌ سَادِسُهُمْ كَلْبُهُمْ رَجْماً بِالْغَيْبِ وَيَقُولُونَ سَبْعَةٌ وَثَامِنُهُمْ كَلْبُهُمْ قُلْ رَّبِّى أَعْلَمُ بِعِدَّتِهِمْ مَّا يَعْلَمُهُمْ إِلَّا قَلِيلٌ فَلَا تُمَارِ فِيهِمْ إِلَّا مِرَاءً ظَاهِراً وَلَا تَسْتَفْتِ فِيهِمْ مِّنْهُمْ أَحَداً»؛ به زودى گروهى خواهند گفت: آنها سه نفر بودند، كه چهارمين آنها سگشان بود و گروهى مى‌گويند: پنج نفر بودند، كه ششمين آنها سگشان بود، در حالى كه اينها سخنان بى‌دليلى است و گروهى مى‌گويند: آنها

نام کتاب : داستان ياران نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 1  صفحه : 60
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست