«انَّ فى خَلْقِ السَّموات وَ الارْضِ وَ
اختِلافِ اللَّيْلِ وَ النَّهارِ لآياتٍ لُاولِى الالْبابِ* الَّذينَ يَذْكُرُونَ
اللَّه قِياماً وَ قُعُوداً وَ عَلَى جُنُوبِهِمْ وَ يَتَفَكَّرُونَ فى خَلْقِ
السَّمواتِ وَ الارْضِ رَبَّنا ما خَلَقْتَ هذا باطِلًا؛ مسلّماً در
آفرينش آسمانها و زمين و آمد و رفت شب و روز، نشانههاى (روشنى) براى خردمندان
است-/ همانها كه خدا را در حال ايستاده و نشسته و آن گاه كه بر پهلو خوابيدهاند
ياد مىكنند، و در اسرار آفرينش آسمانها و زمين مىانديشند (و مىگويند:) بارالها!
هرگز اينها را بيهوده نيافريدهاى!». [2]
***
2- صفات جمال و جلال او
ما
معتقديم: ذات پاك خداوند از هر عيب و نقص پاك و منزّه است و آراسته به تمام
كمالات مىباشد بلكه او كمال مطلق، و مطلق كمال است و به تعبير ديگر هر كمال و
زيبايى در اين جهان است از ذات پاك او سرچشمه گرفته.
«هُوَ اللَّهُ الَّذى لا الهَ الّا هُوَ
الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزيزُ الْجَبّارُ
الْمُتَكَبِّرُ سُبْحانَ اللَّهِ عَمّا يُشْرِكُونَ* هُوَ اللَّهُ الْخالِقُ
الْبارِىءُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الاسْماءُ الْحُسْنى يُسَبِّحُ له ما فِى
السَّمواتِ وَ الارْضِ وَ هُوَ العَزيزُ الْحكيم؛ او خدايى
است كه معبودى جز او نيست، حاكم و مالك اصلى اوست، از هر عيب پاك و منزّه است، به
كسى ستم