ب)
عَلَمداران كه گروهى از سادات مىباشند، عَلَم فوق را ارثيه پدرى مىدانند كه نسل
به نسل از پدر به پسر منتقل مىگردد و وجوهات نذرى را بين خودشان تقسيم مىكنند.
آيا اين كار صحيح است؟ اگر صحيح است، آيا به اولاد دختر هم سهمى مىرسد؟
ج) با توجّه
به اينكه جايگاه عَلَم در طول سال در امامزاده مىباشد، آيا چيزى از نذورات، به
امامزاده نيز تعلّق مىگيرد؟
جواب الف
تا ج) با توجّه به اينكه چنين برنامهاى در روايات معصومين عليهم السلام مطلقاً
نيامده است و از نظر تاريخى نيز مدركى براى آن در دست نيست بر همه مؤمنين و مؤمنات
لازم است كه اين كار را ترك كنند و نذورات خود را به هيئت امناى حسينيه كه از ميان
افراد معتبر بايد انتخاب شوند تسليم كنند، تا نذورات را صرف مجالس عزادارى و كمك
به ايتام و مستمندان كنند و اجازه ندهند افراد سودجو از نام مبارك امام حسين عليه
السلام و پرچم، سوء استفاده كنند.
سؤال 37.
با توجّه به شايعاتى كه علامت را نشان صليب و ترويج مسيحيت مىداند، آيا بردن
علامت به هيئتها و خيابانها اشكال دارد؟
جواب: با
توجّه به اينكه دشمنان، پيرايههايى به علامت مىبندند بهتر است از آن پرهيز شود و
به پرچمهاى آبرومند ساده