مىتازند، و
ما آنها را ظالم و ضدّ اسلام مىدانيم، آيا ما هم با پوشاندن زنان خارجى كه به
ايران مىآيند، يا پيروان ساير مذاهب داخل كشور، به آنها اجحاف ننمودهايم؟
ج) اگر حجاب
اختيارى بود بهتر نبود، و معضلات اجتماعى حلّ نمىشود؟
جواب:
يك اصل مسلّم در اسلام داريم كه هر حكمى براى مؤمنين و مسلمانان ثابت است، ديگران
نيز مكلّف به آن هستند
(الكفار
مكلّفون بالفروع كما انّهم مكلّفون بالاصول)
، بنابراين
آنها هم موظّف به حكم حجاب و ترك شرابخوارى (حدّاقلّ آشكارا) و گناهان ديگر هستند،
و نسبت به حجاب كه ما مىتوانيم اعمال كنيم كار صحيح و عادلانهاى است، و ما دوران
قبل از انقلاب را فراموش نكردهايم كه وقتى اختيار و آزادى داده شد چه زنانى با چه
وضعى بيرون آمدند، و اكثر جوانان را به فساد كشيدند؛ و نوشتهايد كه اگر ما به
كشورهاى آنها برويم و ما را اجبار به بىحجابى كنند، چه مىشود؟ فراموش نكنيد كه
آنها بىحجابى را واجب نمىداننددرحالى كه ما حجاب را واجب مىدانيم.
5. نوع
پوشش
سؤال 75.
در مورد پوشش لباس خاصى شرط است؟
جواب:
لباس خاصّى شرط نيست ولى پوشيدن لباسهاى تنگ و چسبان و همچنين لباسهاى زينتى اشكال
دارد.
سؤال 76.
گفته مىشود كه «استفاده از چادر مشكى مناسب نيست، بلكه كراهت دارد. و خانمها
بايد از پوشاك روشن و رنگهاى متنوّع استفاده نمايند.
و دليلى
ندارد كه توصيه شود خانمها كفش و مانتوى تيره بپوشند». نظر شما در اين مورد چيست؟
جواب:
انتخاب چادر مشكى براى زنان مكروه نيست. و استفاده از رنگهاى