responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : نشریه حوزه نویسنده : دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم    جلد : 1  صفحه : 7
موفقيت عمليات رزمندگان افغانى در جنگهاى تابستانى



در حالى نيروهاى اشغالگر شوروى در خاك افغانستان چهارمين تابستان استقرار خود را ميگذرانند كه نه تنها نتوانستند در هيچ يك از روشهاى سلطه گرانه نظامى و سياسى موفقيت قابل توجهى را به دست آورند بلكه بر اثر مقاومت رزمندگان مسلمان افغانستان متحمل تلفات جانى و خسارات مالى بسيارى شده اند.

بنا به گزارشات رسيده حملات دليرانه مسلمانان افغانستان به قواى دولتى واشغالگر بدون وقفه در سراسر اين كشور ادامه دارد. و چريكهاى مسلمان در چند روز اخير ضمن حمله به فرودگاه موفق شدند چهار فرونداز هواپيماهاى متجاوزين را با آرپى جى هفت منهدم ساخته و طى عمليات متهورانه اى موفق شدند يك گردان از لشكر 61 ارتش متزلزل رژيم حاكم بر افغانستان را به اسارت خود درآوردند كه در بين آنان 20 نفر از نظاميان شوروى ديده ميشدند.

ارتش شوروى كه از ديماه سال 1358 همزمان با روى كار آمدن رژيم دست نشانده ببرك كارمل با گسيل بيش از صد هزار نفر نظامى خاك افغانستان را به اشغال خود درآورد خيلى زود از كسب پيروزيهاى نظامى نااميد شد. زيرا رزمندگان افغانى اولا با پشتوانه اى الهى وايمانى سرشار جنگ مقدسى را ادامه مى دهند كه انجام آن را يك وظيفه اسلامى و ملى ميدانند و ثانيا به مناطق سوق الجيشى افغانستان كاملا آشنا هستند لذا اين دو امتياز عمده باعث شد تا ارتش سرخ شوروى با توجه به تجهيزات پيشرفته خود خيلى زوداز پاى درآيد. واز سوى ديگرارتش رژيم حاكم برافغانستان بجاى آنكه با آمدن نظاميان شوروى از قدرت بيشترى برخوردار شود به ميزان زيادى استعداد نظامى خود را از دست داد.

با طولانى تر شدن اشغال افغانستان توسط شوروى نيروهاى اشغالگر به مرور زمان تضعيف شد و در عوض مبارزين مسلمان افغانى با كسب غنيمتهاى جنگى و تجهيزات نظامى بيشتراز دشمن و نيز با تحصيل تجربيات ارزشمند نظامى توانستند بر شدت حملات خود بيافزايند. مهمترين نشانه اين امر با مقايسه اى در نحوه اجراى تاكتيكهاى نظامى شوروى درافغانستان در طول چهارسال گذشته كاملا روشن ميگردد.

ارتش سرخ شوروى در زمستان سال 58 واردافغانستان شد و خود را آماده ساخت تا با آغاز فصل بهار و گرم شدن هوا دراثر يك حمله سراسرى تمام جنبشهاى اسلامى را به موضع ضعف بكشاندامااين توطئه با هشيارى و آمادگى كامل مبارزين افغانى دفع شد و بالاخره با آغاز زمستان و سرد شدن هواارتش شوروى تحرك خود را تا حدود زيادى از دست داد به همين جهت در طول چهار سال گذشته ارتش شوروى دريافته است كه فقط با گرم شدن هوا مى تواند به نقل وانتقالاتى دست بزند.

با توجه به طولانى شدن اشغال افغانستان از سوى نظاميان شوروى رهبران كاخ كرملين دريافتند كه توان غلبه بر مسلمانان را ندارند لذا مى كوشنداز ترفندهاى سياسى براى سازش بر سرافغانستان به انحاء مختلف استفاده كنند. در سال جارى به گرم شدن هوا رهبران شوروى اميدوار بودنداز يك سو در

توطئه هاى سازشكارانه سياسى كنفرانس ژنو را محكوم كرده واعلام داشته اند همچنان براى آزادسازى كشورشان و تشكيل حكومتى مستقل واسلامى به مبارزه خودادامه خواهند داد.

بهر تقدير در حال حاضرارتش اشغالگر شوروى در خاك افغانستان در موقعيتى قرار گرفته است كه فقط با بمبارانهاى مناطق مسكونى افغانستان ميتواند حيثث نظامى خود را حفظ نمايد واين در حالى ست كه رهبران شوروى همواره امپرياليسم آمريكا را بدليل سركوب مردم محروم جهان مورد حمله قرار ميدهند ولى توجهى به كشتار دسته جمعى زنان و كودكان و مردان مسلمان افغانى توسط هواپيماهاى ارتش خود ندارند و مسلماادامه اشغال افغانستان از سوى ارتش شوروى باعث آشكارتر شدن ماهيت سلطه گرى رهبران مسكو درافكار عمومى جهان خواهد شد .

امام و حوزه هاى علميه
بايد كوشش بشود دراين حوزه هاى علميه چه حال و چه بعدها كوشش بشود كه اينها را مهذب بكند در كنار علم فقه و فلسفه وامثال اينها حوزه هاى اخلاقى حوزه هاى تهذيب باشد و حوزه هاى سلوك الى الله تعالى .

تمام اديانى كه ساخته شده است از دانشمندان و علماء سرچشمه گرفته است . (مسائل اسلام مسائل سياسى است و سياستش غلبه دارد بر چيزهاى ديگرش .

نام کتاب : نشریه حوزه نویسنده : دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم    جلد : 1  صفحه : 7
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست