responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : آفتاب مطهر نویسنده : مصباح یزدی، محمد تقی    جلد : 1  صفحه : 200

جلوگيري از رخنه منافقان

آنچه بايد در درجه نخست براي مسلمانان اهميت داشته باشد، اسلام است. يک انسان مسلمان، متدين و مسئول در اين‌ باره نگراني و دغدغه جدي دارد که مبادا اسلام در معرض مخاطرات قرار گيرد.

پايداري اسلام نيز در درجه نخست به حقانيت آن است. آنچه بايد در نخستين گام به آن اهميت داد، پرداختن به مسائلي است که با اعتقادات و اصول اساسي اسلام در ارتباط است. نبايد اجازه داده شود جاهلان، مغرضان، منحرفان و اهل التقاط به اين دژ استوار، يورش آورند. بايد جدّي به ميدان آمد و از اينها صيانت کرد، يخ‌هاي ترديد درباره اصل وجود خدا، وحي، معرفت پيامبران و عصمت ائمه(عليهم السلام) بايد با آفتاب انديشه مطهر‌ي‌ها ذوب شود و از بين برود. اگر اجازه دهيم هر کسي به اين قلمرو گام نهد و بخواهد به اين سرچشمه‌هاي اصيل و بنيان‌هاي مقدس حمله کند، ديگر چيزي از اسلام، هويت مذهبي و اصالت ديني باقي نمي‌ماند.

در گام دوم،بايد موضوعاتي مانند حکومت و اقتصاد اسلامي‌ چنان براي مردم درست، اصولي و استوار تبيين و تشريح شود که جاي رخنه منافقان و منحرفان در بنيان مرصوص مردم نباشد. نفوذ در عقايد، افکار و باورهاي مردم بسيار خطرناک‌تر از نفوذ به حدود و ثغور آنان است. البته يک مسئله ديگر که بايد در نظر گرفته شود اين است که ما کجاي زمان ايستاده‌ايم؛ با چه افکار وارداتي روبرو هستيم و در ميان چه جمع و نسلي زندگي مي‌کنيم. آيا در جايي زندگي‌ مي‌کنيم که مذهب تشيع را هدف گرفته‌اند، يا در دانشکده علوم اجتماعي و سياسي، در بين افرادي هستيم که شماري از برداشت‌هاي ناجور و غيرمنطقي را مطرح مي‌کنند و بايد حقيقت را براي آنان بازگوييم.

شهيد آيت‌الله مطهري هم‌زمان با تفسير قرآن، صيانت از ديانت و دردشناسي‌ها از جامعه آن روز با گروهک‌هايي روبرو شد که گرايش‌هاي مادي و برداشت‌هاي اسلامي را با هم آميخته بودند و از ترکيب اين دو ضد، يک ايدئولوژي باطل و التقاطي تدوين

نام کتاب : آفتاب مطهر نویسنده : مصباح یزدی، محمد تقی    جلد : 1  صفحه : 200
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست