responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : پاسخ استاد به جوانان پرسشگر نویسنده : مصباح یزدی، محمد تقی    جلد : 1  صفحه : 285

عمومى به سمتى است كه زمينه دخالت و سلطه‌گرى بر كشورهاى انقلابى و مبارز، و سركوب جنبشهاى مردمى و آزاديخواهانه و مخالف خود را هموار نمايد.

در چهره‌اى ديگر همين غرب در تعقيب اهداف و منافع نامشروع خود از زشت‌ترين جنايات فروگذار نكرده و ابتدائى‌ترين حقوق انسانها را ناديده گرفته است.

نگاهى به تاريخ غرب و سابقه فعاليت‌ها و توجه به عملكرد كنونى آنها اين ادّعا را به روشنى اثبات مى‌كند. به رسميت شناختن رژيم صهيونيستى و حمايت بى‌دريغ از اين رژيم در طول حاكميت غاصبانه‌اش، نمونه آشكار واهى بودن تبليغات غرب و بطلان ادعاى آنهاست.

پيدايش رژيم صهيونيستى به دنبال اشغال و غصب يك كشور اسلامى و كشتار هزاران نفر و تخريب خانه و كاشانه مردم و با آواره كردن ميليونها نفر همراه بوده است و آنها در طول حكومت نامشروع خود نيز همواره به شكنجه و آزار و قتل و غارت صاحبان اصلى آن پرداخته‌اند و حتى جنايت و تجاوز را به كشورهاى اسلامى ديگر ـ نظير سوريه و مصر و لبنان ـ سرايت و گسترش داده‌اند و با قراردادها و پيمانها و قطعنامه‌هاى بين‌المللى هم مخالفت نموده و آنها را به رسميت نشناخته‌اند. در عوض نه تنها از سوى غرب توبيخ و مجازات نشده بلكه ميلياردها دلار كمك بلاعوض و سلاحهاى پيشرفته و فوق مدرن و زيردريايى‌هاى اتمى و تكنولوژى ساخت سلاحهاى كشتارجمعى اتمى، ميكروبى و شيميايى در اختيار او قرار داده شده است.

وقتى در كشور مسلمان الجزائر انتخاباتى بر اساس اصول دموكراسى انجام مى‌گيرد و نتيجه به نفع اسلام گرايان رقم مى‌خورد در كمال ناباورى انتخابات باطل مى‌گردد و پس از يك كودتاى خشن نظامى، گروهى از نظاميان حكومت را به دست مى‌گيرند و هر روز ده‌ها نفر مردم بى‌گناه را كشته و مسلمانان آزاديخواه را به بند مى‌كشند، ولى به سرعت توسط غربيها به رسميت شناخته مى‌شوند و اقدامات آنان تأييد و مورد حمايت گسترده واقع مى‌شود.

همين كشورهاى مدّعى حقوق بشر توليد كننده‌هاى اصلى انواع تسليحات و ابزارآلات جنگى و فروشنده عمده آن در جهان محسوب مى‌شوند و منافع سرشارى را از اين راه به دست مى‌آورند و تقريباً درگيرى و برخوردى در منطقه‌اى از جهان نيست كه

نام کتاب : پاسخ استاد به جوانان پرسشگر نویسنده : مصباح یزدی، محمد تقی    جلد : 1  صفحه : 285
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست