responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : جامى از زلال كوثر نویسنده : مصباح یزدی، محمد تقی    جلد : 1  صفحه : 61

الگوسازى و الگودهى از سيره معصومان

ابراز ارادت‌هاي خالصانه به آستان عرشى اهل‌بيت عصمت و طهارت(عليهم السلام) امرى است بسيار عالى و لازم كه مي‌بايد روز به روز در جامعه اسلامى ما افزايش يابد؛ اما هميشه و در همه جا بايد توجه داشته باشيم كه اين ابراز محبت‌ها مي‌بايد مقدمه‌اي براى افزايش معرفت و اقتداى عملى هر چه بيشتر به اين اسوه‌هاي الهى باشد.

از بزرگ‌ترين رسالت‌هاي مجالس ذكر اهل‌بيت(عليهم السلام) ترسيم چهره‌هايي ماندگار از معصومان و ارائه الگوهاى رفتارى صحيح از سيره ايشان و نيز رسواسازى تمام الگوهاى ناصحيح و در هم شكنى بت‌هاي فكرى و فرهنگى است. دشمنان اسلام، دست در دست مزدوران و منافقان داخلى، با اختصاص برنامه‌ها و بودجه‌هاي كلان و با استفاده از همه توانايي‌ها و امكانات خويش، تهاجم و شبيخون ناجوانمردانه‌اي را در عرصه فرهنگ دينى و ارزش‌هاي اخلاقى در جامعه اسلامى ما آغاز کرده‌اند و با استفاده از ابزارهاى گوناگون، به ترويج و تأييد الگوهاى فاسد در بين قشر نوجوان جامعه پرداخته‌اند.

معرفى شايسته‌ترين الگوهاى عالَم و رسوا كردن تمام الگوهاى دروغين و فاسد، از مهم‌ترين رسالت‌هاي ما در مقابله با اين غارت بي‌امان فرهنگى است. بايد گُل وجود اهل‌بيت(عليهم السلام) و جمال دل‌آراي ايشان را به نوجوانان و جوانان نشان داد و سير زيباى زندگانى ايشان را شناساند تا عطر روح‌افزاي اقتدا به سيره ايشان، فضاى جامعه را معطر و مصفا سازد.

بارى، مجالس و محافل مذهبى، مقدمه‌اي است براى اينكه پيوندهاى قلبى و عملى ما به ايشان ژرف‌تر و محکم‌تر شود. بايد در پرتو اين‌گونه مجالس، ابعاد وجودى آن الگوهاى الهى را بشناسيم و بكوشيم تا اعمالمان شبيه ايشان باشد؛ از لحاظ عبوديت و عبادت، از لحاظ عرفان و معرفت، از جهت اهتمام به تعليم و تعلم و تربيت و... بايد روز به روز در گفتار و كردار، به آن اسوه‌هاي يگانه نزديک‌تر شويم و كمال سعادت خويش را در تبعيت كامل و بي‌چون و چرا از ايشان بيابيم؛ چرا كه تنها راه مطمئن قرب الهى،

نام کتاب : جامى از زلال كوثر نویسنده : مصباح یزدی، محمد تقی    جلد : 1  صفحه : 61
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست